16.01.2016 Ze Žamberka do Libchav přes Kozinec a Žampach

První výlet v roce 2016 mě napadl náhodou při zkoumání mapy s okolím Libchav a zaujala mě zde žlutá trasy vedoucí ze Žamberka do Ústí nad Orlicí. Trasu jsem částečně poznali už dříve, ale na výhledně v Dlouhoňovicích jsme ještě nebyli a po hřbetu Kozince jsme také nešli, a protože do Žamberka je dobré spojení vyrážíme v sobotu ráno autobusem na zimní túru.

Vystupujeme na nádraží v Žamberku a po neúspěšném pokusu o nalezení prémiové keše se vydáváme po žluté trase do Dlohoňovic na rozhlednu. Dle cedule je to první rozhledna v ČR do jejíhož nitra se schází po schodech. Kvůli mizerné viditelnosti a zimě se moc nezdržujeme. O kousek dále míjíme osamocené stavení s oploceným pozemkem. Nejprve nás zde přivítá roztomilé štěně německého ovčáka a poté za plotem uvidíme malé daňčí stádo, na které se jdeme podívat zblízka. Po nafocení zvířátek vstupujeme do lesa a míříme ke Kozinci. Tady je moc pěkný výhled na protější kopec se zříceninou hradu Žampach. Od poslední návštěvy zde přibyla vyhlídková plošina s lavičkou, ale kvůli sněhu a ledu si na ní nesedáme. Pomalu a opatrně přecházíme Kozí hřbet. Tady to fakt klouže a poprvé zde vážně uvažuji o tom, že si pořídím nesmeky. Naštěstí hřbet není dlouhý a za chvilku jsme dole. Do Písečné se dostáváme okolo ohrady s býky, které zde zrovna krmí pán s traktorem. Při průchodu vesnicí svačíme za chůze a zanedlouho dojdeme na Žampach, kde nás u domečku za zámkem překvapuje několik k sobě natisknutých koček ležících na lavičce. Lada se mě tady pokouší přemluvit, abychom hradní kopec vynechali, ale já se nedám, a tak šlapeme nahoru. Na „hradě” přibylo dřevěné oplocení a zmizela lávka mezi valy, která byla nahrazena schodištěm. Původně jsme měli v plánu si tu opéct buřta, ale při postávání na jednom místě se zima vkrádala pod kůži, tak jsme raději šli dál. Cestou z kopce jsem se natáhl, ale naštěstí jsem to docela korigoval, tak jsem byl jen od sněhu. Opouštíme Žampach po mé oblíbené cestě na Hlavnou (rád tu jezdím na kole z kopce dolů  😉 a po vyjetí z lesa se tu otevírá báječný panaromatický výhled na hradní kopec a Orlické hory). V Hlavné nacházíme úkryt se zamrzlou keší a po vyfocení skrýše se lesem nad Velkou stranou a Jindrákem vracíme domů.

Našlapáno Vystoupáno Sestoupáno
14,5 km 433 m 499 m
Min. nadmořská výška Max. nadmořská výška