9.6.2019 Šerák – Keprník

Založili jsme rodinu, takže jsme v předchozím období prakticky nikde nevýletili. Ale stejně jako každá voda nakonec steče dolů, tak nám ratolest vyrostla natolik, aby se dala vzít do batohu. Na první celodenní výlet s Marečkem jsme se vydali do Jeseníky na Šerák.

Původně jsme sice chtěli vyrazit na Kraličák, ale nakonec jsem se rozhodl pro Šerák, protože místní lanovka se nabízela jako dobrá potencionální ústupová cesta v případě nějakých potíží. Výlet se však podařil na výbornou a lanovku jsme ani nepotřebovali. ( A taky jsem ještě nenamaloval slona 😉 )

Vstáváme brzy ráno, abychom vyjeli co nejdříve, ale stejně jako vždy nestíháme stanovený časový plán. Navíc cestou do Ramzové musíme několikrát zastavovat. Nejdříve mi vypadl zub (korunka) během žvýkaní, poté se nám pozvracel Mareček a nakonec se udělalo nevolno i Ladě. Na túru tak vyrážíme po 9 hodině, a hned zkraje musíme zdolat nejobtížnější úsek z celého výletu. Tím je krátký sestup k Vražednému potoku. Není to nic extra náročného, ale vzhledem k tomu, že mám Marečka na zádech, tak musím dávat velký pozor, abych neuklouzl nebo nezaškobrtl. Po přechodu hráze nás čeká až na Šerák jen cesta do kopce. Kolem potoka se ještě stoupalo docela v pohodě, ale od rozcestí Pod Obřími skalami to začala být celkem makačka. Mareček nám mezitím stačil usnout. Na Obřích skalách jsme si udělali přestávku během níž jsme posvačili. Po náročném výstupu jsme na Chatu Jiřího na Šeráku přišli akorát včas na oběd. Dali jsme si smažáka a dobře si tu odpočinuli

Protože máme ještě dost času, tak se rozhodujeme, že dojdeme ještě na nedaleký Keprník. Mezitím nám Marek zase usnul, takže svůj první výstup na tísicovku prospal. Nevzbudilo ho ani letadlo, které přelétlo nízko nad námi. I přes docela velký opar byla z vrcholu v dáli vidět Sněžka a sněhové pole Mapa republiky. Z Keprníku jsme se vraceli cestou po červené přes Koňskou vyhlídku a Černovu zpět do Ramzové. Cesta je v mapě značená jako náročný terén pro MTB a potkali jsme i několik cyklistů pachtících se pěšky vzhůru trialovým tereném. Sem na kole určitě nepojedu. Z kopce jsme sešli dolů relativně rychle, takže jsme měli čas si ještě zajít na kofolu. Každopádně jsme toho měli na konci, tak akorát a byl jsem rád, že už si můžu batoh sundat. Kolem 17h jsme vyjeli z Ramzové domů. Cestou se Marek i Lada hodili do módu teleportu a usnuli, takže se naštěstí už nic zvláštního nestalo :mrgreen:

Našlapáno Vystoupáno Sestoupáno
14,6 km 769 m 769 m
Min. nadmořská výška Max. nadmořská výška