31.7.2016 Na kole přes Krasnici a Svojšice

Po dlouhé době jsme provětrali naše kola a jako cíl cesty jsem si zvolil Krasnici, kam jsem jezdil na tábory mezi lety 1993-1997.

Vítá nás deštivé ráno, ale naštěstí přestane pršet dříve než se vlakem přepravíme do Řečan nad Labem, odkud vyrážíme na nostalgický výlet přes Morašici do Krasnice. V Morašici se krátce zastavíme na návsi s krámem, kam jsme tehdy přes les chodili nakupovat. Přes les vedou k táboru dvě cesty, a tak jsem chvíli rozmýšlel, kterou cestou se dáme, ale zvolil jsem dobře, protože Lada našla na zemi pětibábu. To nás potěšilo. Z tábora jsem byl trochu zklámán, protože areál vypadá ještě pustěji než před 20 lety, ale někdo zde byl, takže se místo asi ještě nějak využívá. Z Krasnice jsme pokračovali do Seníku, kam jsem se chodili koupat do rybníku. No teď už bych do něj nevlezl, protože jej využívají rybáři. Pokračovali jsme přes místa, která jsme projeli během cyklodovolené v roce 2008 na tvrz Svojšice a rozhlednu Barborku u Heřmanova Městce. Rozhledna se za tu dobu trochu změnila a celá zkovověla (ale byla to doba než jsme si toho všimli). Počasí se nám opět zakabonilo, a tak ujížděme od Barborky s bouří za zády, která nás zanedlouho dohání, takže se na jedné zastávce musíme schovat. Přeháňka však není moc dlouhá a zanedlouho můžeme jet v pohodě dál. Protože jedeme skoro furt po rovině a po asfaltu, tak nám cesta rychle ubíhá a projíždíme několik vesnic v okolí Pardubic. Na tachometru nám nabíhají kilometry po velkém, ale je to vlastně trochu nudné a monotónní. Zlatě naše okolní kopečkovitá krajina. Asi bychom dojeli až domů, ale Ladu ze šlapání rozbolí koleno, a tak to v Uhersku balíme a jdeme na vlak, který nás odveze domů.

Našlapáno Vystoupáno Sestoupáno
62,5 km 550 m 517 m
Min. nadmořská výška Max. nadmořská výška