20.7.2019 Králický Sněžník

Batoh s Marečkem jsme úspěšně otestovali minulý měsíc, a protože jsme chtěli společnou fotky u slona, tak jsme vyrazili na Králičák. Tentokrát jsme šli z Polska od Medvědí jeskyně.

Delší jízdy nedělají Marečkovi dobře, protože se nám cestou opět pozvracel, takže jsme museli udělat několik přestávek. Na parkoviště pod Medvědí jeskyní jsme přijeli od pěkného zimního resortu v Sienně po pěkné úzké nově vyasfaltované cestě. Za parkovný dáváme kilo a po krátké přípravě vyrážíme na túru. Zprvu jdeme do mírného kopce po cyklostezce, z které se odpojíme na modročervenou trasu, která úvozem stoupá příkře do kopce. Původně máme v plánu po této cestě dojít na Schrónisko, ale jelikož máme dost času měníme cestou plán a odbočujeme na neznačenou stezku, která nás dovede ke staré lovecké chatě, kde chceme odlovit kešku. Začnu šmátrat v kamenech a k mému překvapení se z chaty začnou ozývat nějaké hlasy. Po chvilce z chaty vylezou dva kluci, kteří zde zřejmě přenocovali a já jsem je vzbudil. Kešku jsem, ale nenašel. Pokračujeme po stezce dál až na Česko-Polskou hranici a mezitím se krmíme borůvkami, kterých je zde požehnaně. (příště si na ně musím vzít nějakou nádobu a česadlo) Marek mezitím usíná. Po hranici se vyškrábeme ke slonovi, kde si dáváme svačinu a čekáme až se u slona uvolní místo, abychom se mohli sami vyfotit. Od slona jdeme přes vrchol na Schrónisko a nad námi párkrát přeletí záchranářský vrtulník. U Schróniska je to jak na Václaváku, protože jak jsem později zjistil, tak se zde zrovna dnes koná koncert „W górach jest wszystko co kocham“. Dokonce zde je postavené i stanové městečko. Fronty na pivo i jídlo jsou však dlouhatánské, a tak se raději vydáváme po žluté na zpět k autu. Při odchodu od Schróniska jdeme kolem záchranářského vrtulníku, který zde před chvílí lítal, a nějak jsem si vydedukoval, že by zde mohl být kvůli tomu koncertu, ale mýlil jsem se. Až doma po dvou dnech jsem si přečetl, že zde byli záchranáři, bohužel neúspěšně zachraňovat cykloturistku. Od auta jsem si ještě skočil odlovit nedalekou earthku, zatímco Lada krmila Marečka. Cestou domů jsme se po nákupu v Biedronce, ještě zastavili na večeři v Kamieńczyku, kde jsme si dali moc výborného pstruha.

Našlapáno Vystoupáno Sestoupáno
13,1 km 846 m 846 m
Min. nadmořská výška Max. nadmořská výška