24.10.2014 Krkonoše – Pramen Labe

Konečně se udělalo hezky, a tak, i když už je den odjezdu, jdeme na výlet k prameni Labe.

Původně jsem měl v plánu jít k prameni od Špindlerovy boudy přes Dívčí kameny a Sněžné jámy, už v předcházejících dnech, ale kvůli počasí jsme zůstali na hotelu. Takže po poslední snídani jsme dojeli na parkoviště pod medvědínskou lanovku a v 9h vyjeli nahoru na Medvědín. Sluníčko svítí, údolí jsou zahalena mlhou a krásně vynikají barvy podzimu. Po krátkém zmatení starší mapou jdeme dolů po červené značce (podle staré mapy jsme měli jít po žluté) na Horní Mísečky po asfaltové cestě. Asi v polovině klesání je rozcestí Nad Jilemnickou boudou, kde se dáváme po žluté doprava po pěšině do kopce. Cestu křižuje několik potůčků, které hravě přeskáčeme. Když se dostaneme na hranici lesa otevírají se nám pohledy do údolí, přes mlhu dole a opar není daleko vidět, ale i tak je to parádní výhled. Kolem cesty se začínají objevovat ostrůvky sněhu (který napadl v předchozích zakaboněných dnech) a míjíme malého sněhuláčka. Před námi se objevuje hora Kotel a my přicházíme na rozcestí Nad Kotelní jámou, kde se pěšinka mění v asfaltovou cestu. Na horizontu je krásně vidět Violík a polská chata Wawel před námi se rozprostírají horské louky a v ní zasazená Labská bouda a my potkáváme prvního turistu na kole. Pokračujeme dál po žluté,  kolem útulny U Čtyř pánu, dál na rozcestí Labská louka, kde se žlutá spojuje se zelenou a odtud je to už jen kousek k prameni Labe. U pramene jsme sami, a tak si hraji s foťákem s úmyslem udělat nějaké pěkné foto. Ochutnávám vodu z pramene, i když se mi moc nelíbí, co v tom plave (naštěstí byla v pořádku). A s příchodem prvních turistů odcházíme po červené na Labskou boudu. Tady se občerstvíme polévkou a pivkem. Po krátké zastávce si uděláme odbočku na Labský vodopád a potom jdeme zpět po červené, přes Ambrožovu vyhlídku, Pančavský vodopád k mohyle Hanče a Vrbaty. Bohužel se tady zničehonic zatáhlo a bylo po výhledech. Než však dojdeme na Šmídovu vyhlídku oblačnost se částečně protrhá, takže se naposled díváme směrem do Labské rokle a odtud se vracíme zpět na Medvědín, kde se ještě, než sjedeme lanovkou dolů, fotíme na fotopointu. Cestou domů se zastavíme na pozdější oběd ve Vrchlabí a v restauraci La Petit France (dostali jsme doporučení) se výborně najíme.

Našlapáno  Vystoupáno Sestoupáno
 13,1 km  470 m 470 m
Min. nadmořská výška Max. nadmořská  výška