07.02.2016 Z Brandejsa přes Zátvor do Ústí

Tento způsob zimy zdá se býti poněkud nešťastným, takže místo běžek jdeme na procházku. Pokaždé, když koukám do mapy blízkého okolí, objevím nějakou cestu kudy jsme ještě nešli, a tak vyrážíme na hrad do Brandýsa nad Orlicí.

Je krásný únorový nedělní den (původně jsme chtěli jít v sobotu, ale páteční večer byl proti 😉 ) a my autem jedeme na nádraží do Ústí n. Orl. odkud se vlakem přesouváme do Brandýsa. Lada si vymyslela, že si vezme s sebou psa, a tak ještě předtím v rychlosti kupujeme náhubek, aby mohl Beník do vlaku. Nakonec ten náhubek stejně nevyužijeme 🙄 . Ze zastávky míříme rovnou na hrad, kde nás vítá cedule se zákazem vstupu. Přesto, že je cedule velká jako kráva, dělám že ji nevidím 😳 , protože se chci jít pokochat výhledem na město s přilehlou železnicí. Na hradě jsme byli už dříve, ale vždy jsme se vraceli zpět do města. Teď pokračujeme dál po modré a od hradu stoupáme dál nad údolí Tiché Orlice. Jdeme po vrchu příkrého a skalnatého břehu, a protože je opadané listí, je vidět až dolů k řece, ale není to žádný výhled. Pěkný výhled se tak otevírá až před klesáním do Perné. Při stoupání na Zátvor obcházíme kousek rozježděné a zablácené cesty skrz nízký porost, protože se tu zrovna těží dřevo. Vykácený kus lesa slibuje další krásný výhled, ale naše cesta dnes vede jiným směrem 😥  (alespoň mám záminku se sem ještě letos vrátit 🙂 ). Nahoře potkáváme několik cyklistů předtím než se dostaneme do Rviště. Pokračujeme přes Dobrou Vodu do Klopot, z kterých dnes naposledy stoupáme do Říček podél vyschlého koryta, které několikrát překračujeme. Silně podemleté břehy tu dokazují, jakou má voda sílu (když zrovna teče 🙂 ). Z Říček se vydáváme po červené k místu s několika chatkami zvané dle mapy Háje. Odtud se prudkým klesáním skrz hustý les dostaneme do Kerhartic a podél trati dojdeme na nádraží k autu.

Našlapáno Vystoupáno Sestoupáno
12,2 km 455 m 437 m
Min. nadmořská výška Max. nadmořská výška